JAG KLARADE DET!!
Jag är numera en certifierad svarvare och CNC-operatör. 
Jag blev godkänd på provernas prov. Man kan nog säga att det är utbildningens slutprov. 
Ungefär som frisörernas gesällbrev, certifikatet bekräftar att jag är kvalificerad svarvare och att jag har kompetens. 
En del arbetsgivare kräver inte att man har certifikat, en del andra vill att man har det.  
Det är definitivt en merit och fördel att besitta ett grönt certifikat och det gör jag nu!!!
Och framförallt - det är ett krav att klara det gröna certifikatet för att bli godkänd i utbildningen. 

Då vi egentligen skulle ha tagit de gröna certifikatet i slutet på utbildningen, i juli, och jag klarade det redan nu så betyder det att jag är färdig med skolan. 
Jag är klar med alla kurser, ja hela utbildningen, och det fjorton veckor tidigare!

Jag är riktigt riktigt glad!! :)

Kommentera

Publiceras ej